Drewno
Drewno posiada wady, których nie zauważamy: uszkodzenia, cechy wrodzone lub nabyte, które obniżają jego wartość. Wada drewna jest pojęciem względnym. Jakaś cecha drewna może być uważana za wadę, lub być jego zaletą. Drewno ma w sobie różne kolory, faktury, wzory. Nie decyduje o swojej osobowości. Ale wzrastając wzbogaca się. Staje się czyś innym. Żyje w środku i na zewnątrz. Jest to walka, która nie zawsze prowadzi do zguby. Jest początkiem nowego. 

Przebieg ćwiczenia

Część I
Zwróćcie uwagę na  kawałki, kawały drewna, które znajdują się w zasięgu waszej ręki, wzroku, lub znalezione podczas wędrówki.
Weźcie plansze ze sklejki 30x30cm. Stwórzcie na niej kompozycje obrazującą wasz emocjonalny stosunek do tego drewna?
Tnijcie, szarpcie, nacinacie.  Postarajcie się, aby kawałki, kawały przedstawiały na płaszczyźnie „jakąś historię”.

Pokaz – prezentacja
Obejrzyjcie wszystkie realizacje. Wymieńcie swoje uwagi. Czy kawałek drewna został zdetronizowany? Czy oczekuje przecięcia wstęgi na wystawie wielkich kuriozów?

Uczestnicy:  młodzież, dorośli.

Miejsce: klasa, sala.

Materiały: różne kawałki drewna, patyczki; sklejka 30x30cm, klej wikol.

Czas działania: dwie godziny.

Bibliografia
Goldsworthy A., (1988), Wood, Nowy York: Harry N. Abrams, Inc., Publishers.
Goldsworthy A. (2010), Wood, Tames&Hudson.
Goldsworthy A. (2009), Holz, Frankfurt am Main: Zweitausendeins.

Artyści i ich dzieła
Earth Art of Nash and Hanson
Shilling R., (1999), Stick Cone

Wybrane realizacje
Warsztat przeprowadzony w ramach przedmiotu Rysunek na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Bolzano (Brixen, 2010), w ramach Letnich Warsztatów dla dzieci (Schersberg, Niemcy 2011).